Našou misiou je pomáhať
s výberom produktov

Portál sme zakladali s myšlienkou zjednodušiť ľuďom výber produktov. Neutopiť sa v záplave internetových ponúk je totiž výzva aj pre skúsených používateľov.

S výberom toho správneho produktu vám pomôžu naše porovnávacie testy, zrozumiteľné vysvetlenie vlastností produktu, podrobné doplnkové články aj názorná grafika.

Napíšte nám na info@arecenze.sk

Náš tím

Jakub Havelka

Zakladateľ a prevádzkovateľ portálu havelka@arecenze.cz

Jakub je absolvent ekonómie na VUT v Brne a internetovému podnikaniu sa venuje viac ako 7 rokov. Miluje technológie, v ktorých hľadá spôsoby, ako môžu ľuďom pomáhať v každodenných úlohách. Portál Arecenze.cz založil počas štúdia a v súčasnosti celý projekt riadi.

Daniel Hrbolka

Obsahový manažér

Daniel vyštudoval vysokú školu v odboroch športového manažmentu a mediálnych štúdií. Predtým pracoval ako novinár a mediálny analytik, v súčasnosti sa ako obsahový manažér stará o obsah webu. Navyše sa zameriava na porovnávanie športového vybavenia a potrieb, záhradných prístrojov a elektroniky.

Veronika Vyskočilová

Redaktorka

Veronika vyštudovala mediálne štúdiá a žurnalistiku na Masarykovej univerzite v Brne, písanie článkov a hľadanie informácií je pre ňu teda hračka. Počas svojho voľna trávi čas najradšej v kuchyni alebo na záhradke. V práci využíva nadobudnuté skúsenosti, a preto sa venuje recenziám všemožných kuchynských a domácich pomocníkov.

Eliška Srncová

Redaktorka

Eliška je absolventkou žurnalistiky a počas štúdia načerpala veľa skúseností s písaním novinárskych aj nežurnalistických textov. Jej články sú zamerané predovšetkým na veľké domáce spotrebiče, napríklad prístroje, s ktorými sa denne stretáva každý z nás, a venuje sa taktiež sekcii pre deti. Prehľad v týchto témach si udržuje už niekoľko rokov, vďaka čomu ochotne radí čitateľom aj svojim blízkym.

Adam Boček

Redaktor, online marketingový špecialista

Adam študuje magisterský odbor Medzinárodné teritoriálne štúdiá na vysokej škole. Rád cestuje a okrem technológií je taktiež fanúšikom bojových športov a preteká v silovom trojboji. Jeho hlavným zameraním na portáli Arecenze.cz je okrem online marketingu oblasť mobilných zariadení – mobilov, notebookov a tabletov.

Michaela Černá

Redaktorka, správca sociálnych sietí

Michaela je absolventkou žurnalistiky a študentkou médií na Masarykovej univerzite, ktorá počas štúdia zistila, že ju baví tak písanie, ako aj fotografovanie. Preto sa okrem článkov a porovnávaní produktov venuje taktiež sociálnym sieťam. Vo voľnom čase hrá v ochotníckom divadle, cestuje po Českej republike aj zahraničí a píše vlastný blog. Na portáli Arecenze.cz sa najčastejšie zaoberá malými spotrebičmi a elektronikou.

Karolína Šerá

Redaktorka

Karolína študuje mediálne štúdiá a žurnalistiku spolu s environmentálnymi štúdiami na Masarykovej univerzite. Tieto odbory charakterizujú jej záujmy a pohľad na svet. Písaniu sa venuje v škole, v práci aj vo voľnom čase, v šuplíku má rozpísaných niekoľko kníh. Okrem toho vyznáva zdravý životný štýl, zaujíma sa ekológiu, rada športuje a najlepšie jej je v prírode.

Kamila Lorenzová

Redaktorka

Kamila študuje magisterský stupeň odboru mediálnych a komunikačných štúdií na Masarykovej univerzite. Okrem písania ju baví hlavne cestovanie a objavovanie nových miest a kultúr. Vyžíva sa v zimných športoch, fotení a sledovaní módnych trendov v mnohých odvetviach. Keď práve nie je v práci, trávi najradšej čas s priateľmi a rodinou.

Iveta Polášková

Redaktorka

Iveta je študentkou odboru Management v kultúre na Masarykovej univerzite v Brne, kde čerpá skúsenosti s písaním recenzií na kultúrne akcie. Vlastne niečo píše takmer stále - básničky, cestovné denníky i šuplíkové veľdiela. Mimo to je členkou ochotníckeho divadla, navštevuje baletné lekcie pre dospelých a po večeroch sa učí hrať na akordeón. S jej texty sa u nás na webe najčastejšie stretnete v oblasti záhradného vybavenia a outdoorových potrieb.

Petr Kadeřábek

Online marketingový špecialista

Petr je študentom Masarykovej univerzity, kde odborom personálneho manažmentu nadväzuje na predchádzajúce štúdium psychológie. Medzi svoje záujmy radí hlavne cestovanie, športy a vzdelávanie sa v oblasti moderných technológií, čo ho priviedlo okrem iného aj k online marketingu, ktorý je jeho hlavnou pracovnou náplňou v tomto projekte.

Ako tvoríme porovnávacie testy

Každú tému dostane na starosť zodpovedný redaktor, ktorý s ňou má najväčšie skúsenosti.

K vzniku kompletného porovnávacieho testu vedie 6 ucelených krokov. To môže vyzerať ako hračka, ale jednému porovnávaciemu testu redaktor spolu s tímom venuje priemerne 80 hodín.

1. Štúdium a pochopenie kategórie

Na začiatku redaktor desiatky hodín študuje, spisuje, pýta sa a tvorí základ pre jeho budúci článok „Ako vybrať“. V prípade zložitých tém spolupracujeme taktiež s odbornými konzultantmi, s ktorými všetok postup a informácie kontrolujeme. Ak je pre redaktora výrobok úplne neznámy, mal by sa v tejto časti s niektorými zástupcami danej kategórie produktov taktiež osobne zoznámiť a vyskúšať ich v praxi.

2. Výber produktov do porovnania

V ďalšej fáze sa venuje výberu produktov do porovnávacieho testu. Produkty vyberá podľa toho, o ktoré je na trhu najväčší záujem. Zároveň sa snažíme, aby bolo porovnanie čo najviac variabilné čo sa značiek produktov týka.

3. Nastavenie objektívnych hodnotiacich kritérií

Hneď ako máme všetky informácie, prichádza čas vytvoriť hodnotiaci rámec pre danú kategóriu. Ten je stanovený tak, aby bol každý produkt hodnotený úplne nezávisle a rovnako. Skrátka nikomu nenadržiavame. Kritériá hodnotenia udávajú aj to, čo budeme o daných produktoch zisťovať.

4. Získavanie informácií o produktoch

Teraz prichádza detektívna práca. O každom produkte redaktor zisťuje a overuje údaje, ktoré využije na následné vyhodnocovanie. Medzi údaje radíme dôležité parametre, používateľské názory, výsledky ďalších zahraničných aj českých testov a mnohé ďalšie informácie. Kto nakupuje na internete, vie, že dopátrať sa aj základných údajov o produktoch býva niekedy boj. Zvlášť keď danú informáciu nájdete v troch zdrojoch a trikrát inak. Môžete si však oddýchnuť, my tieto veci overujeme za vás.

5. Vyhodnotenie a spísanie recenzie

Na rade je samotné bodovanie. Produkty porovnáme a ohodnotíme podľa nastavených kritérií. Ku každému výrobku navyše redaktor spíše svoje stanovisko alebo recenziu. V nej nájdete objektívne zhodnotenie zistených parametrov a údajov vrátane vysvetlenia ich dôležitosti a významu. Recenzia zároveň zhŕňa, pre koho bude produkt na základe týchto parametrov vhodný a prečo.

6. Pravidelná aktualizácia

Porovnávacie testy, samozrejme, pravidelne aktualizujeme. Pridávame nové výrobky a taktiež informácie o inováciách alebo ďalšie tipy. Sledujeme aktuálne trendy a zmeny v energetických štítkoch, ktoré zapracovávame do článkov a meníme podľa nich systém hodnotenia produktov. Jednoducho držíme krok s dobou.

Ako sa uživíme?

Je pre nás dôležité, aby sme mohli výsledky našej práce sprístupniť všetkým zdarma.

Preto spolupracujeme s nezávislým porovnávačom cien Heureka.sk, vďaka ktorému sme schopní financovať vznik a vývoj nových tém na portáli. Po tom, ako si u nás vyberiete ten správny produkt, môžete sa tlačidlom „zobraziť ponuky“ dostať priamo na porovnanie cien väčšiny e-shopov a Heureka nám za privedených používateľov dáva províziu.

Časté otázky

Kto porovnávacie testy spracúva?

Porovnávacie testy spracúva tím internej redakcie. Nikto iný do nich nemôže akokoľvek zasahovať, teda ani výrobcovia alebo predajcovia.

Sú porovnania podplatené?

Za porovnanie si nenechávame, nemusíme a hlavne nechceme nechať platiť. Portál financujeme vďaka partnerstvu s porovnávačom cien Heureka.cz, od ktorého získavame odmenu za privedených návštevníkov. Preto nemáme potrebu sa nechať kýmkoľvek podplácať, ani nemusíme výsledky zatvárať do platenej sekcie. Treba zároveň povedať, že sa oproti očakávaniu mnohých ľudí so snahami ovplyvniť hodnotenie stretávame len veľmi zriedka. Keď už niečo podobné nastane, ide skôr o snahu niektorých výrobcov alebo distribútorov vtlačiť do rebríčka lepší výrobok než ten, ktorý tam práve majú. I v takomto prípade však odmietame.

Ako vzniká hodnotenie produktu?

Hodnotenie vzniká kombináciou známok a váh mnohých údajov, ktoré o produktoch zistíme. Podrobné informácie sú v sekcii „ako tvoríme porovnávacie testy“.

Skúšate všetky produkty osobne?

Najnavštevovanejšie produkty postupne skúšame naživo a svoje dojmy prikladáme ako súčasť klasickej recenzie porovnávacieho testu a jasne to tam uvádzame. Typickým príkladom osobného vyskúšania je skúsenosť s používaním práčky Whirlpool AWO/C 6304 alebo umývačky Indesit DFG 15B10. Všetky výrobky však nemáme osobne vyskúšané a ani to nie je naším hlavným cieľom. Osobné vyskúšanie a otestovanie dostatočného počtu výrobkov nie je na zistenie, čo kúpiť, také vhodné, ako sa zdá. Navyše v podmienkach mimo akreditovaných laboratórií býva taký test neprofesionálny, zavádzajúci a veľmi často neaktuálny. Vďaka nášmu postupu sme schopní vždy aktuálne vyhodnotiť čo najväčší počet výrobkov na základe zistených údajov, a potom osobne vyskúšať tie najlepšie s cieľom dosiahnuť čo najvyššiu pridanú hodnotu. Preto nám dáva najväčší zmysel z hľadiska dlhodobého pomeru cena/úžitok pre našich návštevníkov.

Radi by sme do porovnania dostali svoj produkt. Je to možné?

Produkty aj kategórie pridávame postupne podľa toho, o ktoré je najväčší záujem. Snažíme sa taktiež o čo najväčšiu variabilitu výberu, aby bol čo najviac reprezentatívny. S cieľom zachovať maximálnu objektivitu nie je možné do nášho výberu produktov akokoľvek zasahovať.

Kontakt

Napísať celému tímu môžete na e-mail: info@arecenze.sk

Prevádzkovateľ webového portálu:

Procontent s.r.o.
Moravské náměstí 127/3
Brno-město, 602 00 Brno

IČ: 05978637
Spisová značka:
C 99301 vedená na Krajskom súde v Brne.

Facebook

Partneri projektu